Абітурієнтам

AbituriyentiСпеціальність «МАРКЕТИНГ» 

Маркетолог – сучасний економіст, найбільш затребуваний у країнах з ринковою економікою

Якості професіонала  у галузі маркетингу

Нове покоління директорів з маркетингу відіграє центральну роль у виведенні організації на конкурентний рівень. Сучасний професіонал у галузі маркетингу повинен мати знання з багатьох суміжних наукових напрямків і видів практичної діяльності, бути гнучким політиком і тверезим аналітиком.

Головна задача підготовки маркетологів  у Харківському  національному  університеті  імені В. Н. Каразіна – надання студентам достатньої кількості знань і навичок для подальшої бізнес- і наукової кар’єри. Крім отримання загальної гуманітарної й економічної освіти в сферах інформатики, комп’ютерних мереж і телекомунікацій, теорії економіки і фінансів, обліку й аудиту, маркетингу і менеджменту тощо, студенти одержують знання й уміння в областях:  маркетингові дослідження; маркетингові політики товару, ціни, збуту і комунікацій; інфраструктура товарного ринку; логістика і товарознавство; ситуаційний аналіз; методи прийняття рішень і маркетингові ризики; поведінка споживачів; стратегічний, фінансовий, кадровий, міжнародний і рекламний маркетинг-менеджмент; етика бізнесу і розвиток кар’єри.

Відповідно до професійної спрямованості студенти спеціальності «Маркетинг» послідовно опановують комплексом сучасного програмно-інформаційного забезпечення через систему комп’ютерних спецпрактикумів: медіатехнології, е-бізнес, «Маркетинг-аналітик», багатомірний аналіз, маркетинг-логістика, SPSS і CRM-системи.

На рівні спеціаліста/магістра студенти одержують спеціалізацію за одним із чотирьох напрямків:

1)    Аналітичний маркетинг – поглиблена підготовка за методиками прогнозування економічної кон’юнктури, моделювання поведінки споживачів, комплексного використання сучасних інформаційних систем і спеціалізованого комп’ютерного забезпечення маркетингового менеджменту;

2)     Маркетингові комунікації – профільна підготовка з іміджології, PR-технологій, сучасних рекламних технологій, брендингу;

3)    Комерційний маркетинг – підготовка включає модулі з аналізу товарних ринків, економіки й організації торгівлі, організації перевезень, міжнародних посередницьких операцій;

4)    Маркетинг на фінансовому ринку – модулі цієї програми передбачають більш детальний розгляд інструментів та технологій маркетингу на окремих сегментах фінансового ринку.

Навчальним планом передбачене проходження ряду навчально-виробничих практик у системі майстер-класу на великих виробничих і торговельних підприємствах м. Харкова.

Найважливіші професійні задачі і перспективи працевлаштування

Маркетингова діяльність –  різновид функцій у сфері виробничого і комерційного підприємництва: маркетингові дослідження,  планування, організація і контроль маркетингу, товарна політика, збут, комунікації, ціноутворення, розробка стратегій і планів маркетингу, просування товарів, маркетингова розвідка, бенчмаркінг, рекламні і PR-кампанії та ін.

Маркетинг-менеджмент – цілеспрямована координація і формування всіх заходів фірми, пов’язаних з ринковою діяльністю.

Стратегічний маркетинг – процес розробки стратегічного комплексу, основних напрямків стратегічної політики фірми в області товару, цін, комунікацій, збуту, з урахуванням факторів постійно мінливого маркетингового середовища.

Маркетингові дослідження – процес пошуку, збору, обробки даних і підготовки інформації для прийняття стратегічних і оперативних рішень у системі стратегій, спрямованих на зростання обсягу продажів і  максимізації прибутку.

Планування бізнесу – процес узгодження планів підприємства, маркетингового обґрунтування стратегій підприємництва.

Випускники економічного факультету Харківського національного університету спеціальності «Маркетинг» підготовлені для виконання не тільки загальноекономічних, але і специфічних функцій сучасних професіоналів в галузі маркетингу. Ними є:

□       комерційні керівники і помічники керівників підприємств, організацій, установ та їхніх підрозділів;

□        керівники відділів маркетингу та профільні маркетологи (зі збуту, досліджень, зовнішньоекономічної діяльності, PR, реклами та т.і.);

□        маркетолог-аналітик (дослідник національного і міжнародного ринків і конкурентної сталості підприємств);

□       маркетолог-менеджер зі стратегічного й оперативного планування;

□       комерційний, збутовий і виробничий логістик;

□       фінансовий маркетолог;

□       соціально-політичний маркетолог;

□       мерчандайзер;

□       супервайзер;

□       промоутер;

□       іміджмейкер;

□       маркетинговий дизайнер;

□       PR-технолог;

□       маркетинг-аудитор;

□       комерційні посередники й ін.

Навіть поверхове знайомство з кон’юнктурою ринку праці дасть Вам можливість переконатися у зростаючому попиті на фахівців-маркетологів.

Спеціальність «МЕНЕДЖМЕНТ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ»

Магістр з менеджменту зовнішньоекономічної

діяльності (зі знанням іноземної мови)

Магістр з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності, менеджер-економіст, підготовлений на основі базової вищої освіти бакалавра менеджменту – професіонал, здатний організовувати і здійснювати експортно-імпортні відносини зі всіма країнами світу (укладати контракти, вести ділові переговори, супроводжувати операції, займатися фінансовими розрахунками і валютними операціями, здійснювати менеджмент експортно-імпортних операцій на підприємстві та ін.). Проводиться поглиблена підготовка з комп’ютерних технологій та іноземних мов за спеціалізованими програмами.

Бакалавр з менеджменту отримує право на роботу менеджера-економіста в будь-якій галузі. У дипломі магістра рекомендується робота менеджера зовнішньоекономічної діяльності із знанням іноземної мови, менеджера-економіста.

Профільні навчальні дисципліни:

□       менеджмент зовнішньоекономічної діяльності,

□       крос-культурний менеджмент,

□       інформаційні системи в менеджменті на підприємстві,

□       корпоративна культура і лідерство,

□       міжнародні розрахунки і валютні операції,

□       менеджмент інноваційної діяльності,

□       міжнародна комерційна справа,

□       міжнародний маркетинг,

□       інтелектуальне право,

□       міжнародне право,

□       контролінг,

□       операційний менеджмент,

□       управління персоналом та ін.

Практичну підготовку студенти проходять на 3, 4, 5 курсах. Комплексний іспит за фахом рівня бакалавра студенти здають у 8-му семестрі. Навчання в магістратурі завершується комплексним іспитом за фахом і захистом дипломної роботи магістра дослідницького характеру.